W od września do grudnia 2025r. uczniowie Liceum Ogólnokształcącego uczestniczyli w zajęciach na Uniwersytecie Rzeszowski z zakresu biologii, z zakresu języków obcych (j. angielski), z zakresu biologii oraz z zakresu nauk medycznych. Zajęcia na uczelni wyższej odbyły się w ramach projektu pn. „Nowa oferta szkolnictwa ogólnego w Zespole Szkół w Sokołowie Małopolskim” nr FEPK.07.12-IP.01-0062/23 współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego plus oraz budżetu państwa w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, PRIORYTET 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian DZIAŁANIE FEPK.07.12 Szkolnictwo ogólne.
I. Zajęcia na uczelni z zakresu nauk medycznych.
Tematyka zajęć:
1. Biobank – do czego jest potrzebny? Dlaczego i w jaki sposób kolekcjonujemy materiał biologiczny? Metodyka izolacji kwasów nukleinowych
2. Zajęcia z zakresu mikrobiologii medycznej/genetyki/ genetyki bakterii/inżynierii genetycznej
II. Zajęcia na uczelni z zakresu języków obcych (j. angielski)
Tematyka zajęć:
1.Kultura i media: Filmy / TV / Sztuka Media News / Wydarzenia bieżące
2️. Nauka i świat: Science / Technology Nature / Environment Mysteries / Crime
3️.Życie i społeczeństwo: Travelling Family / Relationships/ Sports
III. Zajęcia na uczelni z zakresu biologii
Tematyka zajęć:
1. Laboratorium biochemiczne – reakcje charakterystyczne dla związków organicznych, bufory – skład i przygotowanie; kinetyka reakcji chemicznych; spektrofotometria i fluorymetria; oznaczanie ilościowe witaminy C, oznaczenie ilościowe białka
2. Laboratorium biologii komórki – mikroskopia świetlna i fluorescencyjna; obserwacje mikroskopowe, metody przygotowania preparatów biologicznych; pipetowanie; wirowanie, analiza aktywności enzymatycznej katalazy
3. Laboratorium genetyczno-mikrobiologiczne – organizm modelowy, muszka owocowa jako model w badaniach genetycznych, bakterie Gram dodatnie i Gram ujemne – barwienie; hodowle mikroorganizmów; praca w warunkach sterylności; przygotowanie podłoży i sterylizacja.
Dzięki zajęciom na uczelni wyższej uczniowie mogli rozwijać swoje zainteresowania, rozwijać kompetencje oraz kształtować umiejętności analityczne, badawcze, a także poznać specjalistyczne narzędzia i sprzęt.
#FunduszeEuropejskie
