Tytuł mikroprojektu: Zwiększenie wiedzy i wymiana dobrych praktyk pedagogów uczniów niepełnosprawnych pogranicza polsko-słowackiego.
Oś priorytetowa: Rozwój edukacji transgranicznej i uczenia się przez całe życie
Cel szczegółowy: Poprawa jakości transgranicznej edukacji specjalistycznej i zawodowej.
Typ mikroprojektu – indywidualny
Partner wiodący – wnioskodawca – Powiat Rzeszowski, Grunwaldzka 15, Rzeszów 35-959
Partner projektu: Karpatské centrum spolupráce, n.o., Kpt. Pavlika 603/6, 089 01 Svidník
Okres realizacji mikroprojektu: 09.2019 – 06.2020
Cel główny:
Celem projektu jest zwiększenie wiedzy oraz nabycie doświadczenia kadry pedagogicznej w zakresie pomocy uczniom niepełnosprawnym w przystosowaniu się do możliwie jak najbardziej samodzielnego funkcjonowania w społeczeństwie a tym samym przygotowaniu do rynku pracy osób niepełnosprawnych.
Cel szczegółowy:
- Podniesienie potencjału merytorycznego kadry pedagogicznej.
- Przenikanie form, metod, treści edukacji w systemie polskim i słowackim poprzez wspólne działania.
Grupy docelowe:
placówki edukacyjne oferujące kształcenie zawodowe i ustawiczne oraz ich uczniowie/studenci
Projekt skierowany jest do następujących grup docelowych:
- pedagogów z terenu powiatu rzeszowskiego
- pedagogów z terenu Słowacji objętych wsparciem projektu
- kierownictwa szkół, urzędników, władz lokalnych terenów powiatu rzeszowskiego i Słowacji
- uczniów niepełnosprawnych powiatu rzeszowskiego oraz z terenu Słowacji
Opis projektu:
Wnioskodawca zakłada zorganizowanie wizyty studyjnej pedagogów polskich w szkole słowackiej oraz rewizyty pedagogów słowackich w szkole polskiej w celu wymiany doświadczeń. Poprzez udział w wizytach poznają metody, techniki wieloprofilowego oddziaływania na ucznia niepełnosprawnego w obu krajach, a w zaplanowanych panelach dyskusyjnych będą na bieżąco wymieniać spostrzeżenia. Udział polskich pedagogów w szkoleniu nt. aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych dla pedagogów pozwoli na zwiększenie wiedzy teoretycznej a zaplanowana konferencja pozwoli na przekazanie nabytej wiedzy szerszemu gronu. Zaplanowane warsztaty z udziałem uczniów niepełnosprawnych pozwolą na praktyczne poszerzenie wiedzy i doświadczenia pedagogów. Udział w wizytach studyjnych i konferencji pozwoli na bazie teorii z zakresu pedagogiki specjalnej oraz podstawowych założeń psychologii rozwojowej nakreślić praktyczne sposoby przygotowania w/w osób do funkcjonowania w życiu społecznym w tym na rynku pracy, tak aby nie były obciążeniem dla rodzin, środowisk. Projekt wpłynie na podniesienie potencjału merytorycznego kadry pedagogicznej w szkołach Polski i Słowacji.
LINKI DO AKTUALNOŚCI: