Regio Resovia – pierwszy tego rodzaju i na taką skalę projekt w kraju

Regio Resovia – pierwszy tego rodzaju i na taką skalę projekt w kraju

Przedsiębiorczość, produkty lokalne, atrakcje turystyczne i kulturalne – to przykłady walorów i usług z terenu Powiatu Rzeszowskiego, które będą teraz promowane w Polsce pod wspólną marką „Regio Resovia”. Projekt powstał dzięki inicjatywie Józefa Jodłowskiego, Starosty Rzeszowskiego oraz Stowarzyszenia Samorządów Terytorialnych „Aglomeracja Rzeszowska”.

Na terenie Powiatu Rzeszowskiego znajduje się 14 gmin miejskich i wiejskich. Obszar (o powierzchni 1157 km2) zamieszkiwany jest przez ponad 160 tys. osób. Wspólnie z Rzeszowem liczba mieszkańców aglomeracji sięga ponad 350 tys. osób.

Każda z tych gmin ma coś szczególnego do zaoferowania. Postanowiliśmy podjąć wspólne działania, aby wzajemnie się wspierać oraz promować walory naszego regionu, zarówno w województwie, jak i całym kraju. Będzie to pierwsza w Polsce marka tworzona na obszarze powiatu, która obejmuje swoim zakresem szerokie spektrum funkcjonowania jednostek samorządów zlokalizowanych wokół stolicy regionu – mówi J. Jodłowski, Starosta Rzeszowski.

To duża szansa
Gminy z Powiatu Rzeszowskiego bardzo chętnie przystąpiły do tego projektu.

– Do tej pory w sposobie promocji rozwoju danego regionu istniała poważna luka polegająca na braku jednolitego, solidnego znaku rozpoznawczego. Dlatego Regio Resovia to duża szansa, którą należy wykorzystać. Mam nadzieję, że w gminie Boguchwała k. Rzeszowa z tej szansy skorzystają m.in. przedsiębiorcy, którym zależy na promocji swoich wyrobów, produktów i usług – mówi Wiesław Dronka, burmistrz Boguchwały.

Oferta marki tworzona będzie wokół najważniejszych potencjałów i obszarów funkcjonowania samorządów powiatu rzeszowskiego takich jak: jakość życia (dobre miejsce do zamieszkania, pracy i edukacji), wsparcie biznesu, jakość produktów i usług (stworzenie koszyka markowych produktów), kultura i dziedzictwo (promocja żywej kultury mieszkańców oraz bogatej historii powiatu), oferta turystyczna (baza rekreacyjna dla Rzeszowa i mieszkańców gmin, atrakcja dla turystów z Polski i świata).

Zarządzanie….
Za zarządzanie marką odpowiedzialne będzie Stowarzyszenie „Aglomeracja Rzeszowska”, które jest finansowane ze składek członkowskich samorządów Powiatu Rzeszowskiego.

Znakiem marki jest nowoczesna interpretacja graficzna herbu Powiatu Rzeszowskiego, który przedstawia ukoronowanego lwa trzymającego tarczę z krzyżem kawalerskim, symbolem Rzeszowa.