W ramach projektu: „Wsparcie stypendialne dla uczniów zdolnych – szkolnictwo zawodowe – rok szkolny 2019/2020” realizowanego przez Województwo Podkarpackie/Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie – Departament Edukacji, Nauki i Sportu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 – 2020, Priorytet IX Jakość edukacji i kompetencji w regionie, Działanie 9.6 Wsparcie stypendialne dla uczniów, Poddziałanie 9.6.2 Wsparcie stypendialne dla uczniów zdolnych – szkolnictwo zawodowe.
Projekt jest skierowany do szczególnie uzdolnionych uczniów szkół zawodowych, których niekorzystna sytuacja materialna stanowi barierę w rozwoju edukacyjnym. 19 listopada 2019r. Zarząd Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie Uchwałą 98/2327/19 zatwierdził listę rankingową wniosków o przyznanie stypendium dla uczniów szkół zawodowych w ramach projektu pn. „Wsparcie stypendialne dla uczniów zdolnych – szkolnictwo zawodowe – rok szkolny 2019/2020”.
Z Zespołu Szkół Zawodowych im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Dynowie – 11 uczniów znalazło się w gronie 338 uczniów z całego województwa podkarpackiego, którym przyznano takie stypendia, a są to:
- Dominik Birak (4TI) z 4 – letniego Technikum w zawodzie technik informatyk – opiekun Pan Sławomir Litwin.
- Magdalena Boroń (4THL) z 4 – letniego Technikum w zawodzie technik logistyk –opiekun Pani Maria Szmul.
- Dominik Dulkiewicz (4TPS) z 4 – letniego Technikum w zawodzie technik pojazdów samochodowych – opiekun Pan Piotr Cygan.
- Mateusz Gergont (3TI) z 4 – letniego Technikum w zawodzie technik informatyk – opiekun Pani Barbara Ślemp.
- Julia Gierula (3TL) z 4 – letniego Technikum w zawodzie technik logistyk – opiekun Pani Renata Łybacka.
- Jakub Grab (2TI) z 4 – letniego Technikum w zawodzie technik informatyk – opiekun Pani Honorata Mikoś.
- Patryk Kudła (4TPS) z 4 – letniego Technikum w zawodzie technik pojazdów samochodowych – opiekun Pan Paweł Łukasiewicz.
- Kamil Olejarz (4TPS) z 4 – letniego Technikum w zawodzie technik pojazdów samochodowych opiekun Pani Anna Fara.
- Wojciech Piątek (2TI) z 4 – letniego Technikum w zawodzie technik informatyk – opiekun Pan Ryszard Dymczak.
- Marek Stanisławczyk (3TI) z 4 – letniego Technikum w zawodzie technik informatyk – opiekun Pan Adam Bogusz
- Sebastian Tarała (3a) z 3 – letniej Branżowej Szkoły I stopnia w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych – opiekun Pan Ryszard Dymczak
dla których zostały przygotowane i złożone wnioski konkursowe.
Aby otrzymać takie stypendium należało spełnić, m.in. następujące kryteria obowiązkowe:
-
pobieranie nauki w co najmniej 2 klasie,
-
stałe zamieszkiwanie na terenie województwa podkarpackiego lub uczęszczanie do szkoły ponadpodstawowej prowadzącej kształcenie zawodowe, której siedziba znajduje się na terenie województwa podkarpackiego,
-
średnia ocen z wszystkich przedmiotów na poziomie nie niższym niż 4,8 (technikum) i 4,00 (branżowa szkoła I stopnia) obliczona w oparciu o świadectwo szkolne z roku 2018/2019, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, bez zaokrągleń,
-
średnia ocen z 3 dowolnie wybranych przedmiotów z grupy przedmiotów zawodowych i/lub przedmiotów „ogólnych” powiązanych z zawodem na poziomie nie niższym niż 5,00 (technikum) i 4,00 (branżowa szkoła I stopnia) obliczona w oparciu o świadectwo szkolne z roku 2018/2019, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, bez zaokrągleń, z zastrzeżeniem, że w grupie 3 wybranych przedmiotów musi znaleźć się przynajmniej jeden przedmiot zawodowy z oceną klasyfikacyjną na poziomie nie niższym niż 5,00 (technikum) i 4,00 (branżowa szkoła I stopnia),
-
opracowany Indywidualny Plan Rozwoju edukacyjnego, tj. zindywidualizowany program rozwoju edukacyjnego ucznia szczególnie uzdolnionego, opracowany do realizacji w roku szkolnym 2019/2020.
Kryteria dodatkowe:
-
osiągnięcia edukacyjne w zakresie przedmiotów zawodowych lub przedmiotów „ogólnych” powiązanych z zawodem lub osiągnięcia zawodowe,
-
osiągniecia w zakresie aktywności społecznej , w tym na rzecz środowiska szkolnego.
Warto znaleźć się w gronie najlepszych, bo stawką są uznanie, poczucie własnej wartości oraz stypendium pieniężne na realizację zadań zawartych w Indywidualnym Planie Rozwoju edukacyjnego.