"Aktywny Samorząd" to program finansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Program obejmuje następujące obszary wsparcia:
Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową, w tym:
Obszar A – likwidacja barier transportowych:
Zadanie 1 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu
Zadanie 2 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy kategorii B,
Obszar B – likwidacja barier w dostępie do uczestniczenia w społeczeństwie informacyjnym:
Zadanie 1 – Pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów ora oprogramowania
Zadanie 2 – dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania,
Obszar C – likwidacja barier w poruszaniu się:
Zadanie 2 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym,
Zadanie 3 – pomoc w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, tj. protezy co najmniej na III poziomie jakości,
Zadanie 4 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny (co najmniej na III poziomie jakości),
Obszar D – pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej;
Moduł II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym;
Terminy przyjmowania wniosków o dofinansowanie w przypadku:
Modułu I:
-
od 1 kwietnia 2016 roku do 29 kwietnia 2016 roku
-
od 1 sierpnia 2016 roku do 30 sierpnia 2016 roku.
Modułu II:
-
od 4 marca 2016 roku do 15 kwietnia 2016 roku (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2015/2016),
-
od 1 września 2016 roku do 10 października 2016 roku (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2016/2017)
Wnioski należy składać w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Rzeszowie ul. Batorego 9, 35-005 Rzeszów.
Szczegółowe informacje można uzyskać w siedzibie PCPR lub pod numerem telefonu: 17 859 48 23 w. 7 lub 519 585 427.
Druki wniosków można pobrać ze strony Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce PLIKI DO POBRANIA.