Wydział Komunikacji, Dróg i Transportu Starostwa Powiatowego w Rzeszowie od 13 lipca br. wprowadza system internetowej rezerwacji wizyt, dzięki czemu interesanci będą teraz obsługiwani szybciej i sprawniej.

Do tej pory petent, który np. chciał zarejestrować pojazd, musiał zmierzyć się z pewnymi barierami, bo – mimo starań pracowników starostwa – system miał ograniczone możliwości techniczne. Tymczasem, gwałtownie zaczęła wzrastać liczba samochodów, które należy odnotować w ewidencji i tym samym gwałtownie zaczęły wydłużać się kolejki w urzędzie.

Ponadto, od tego roku odgórnie wprowadzono „instytucję zbycia i nabycia pojazdów”, która nakłada zarówno na sprzedającego, jak i kupującego pojazd obowiązek zgłoszenia tego faktu w urzędzie. Zadań realizowanych przez wydział komunikacji zaczęło zatem przybywać.

Wprowadzony system biletowania był wprawdzie przydatny, ale okazało się jednak, że to nie rozwiązało wszystkich problemów.

Jedni i tak musieli czekać w kolejce, co w dobie obostrzeń związanych z pandemią było  rozwiązaniem niewystarczającym. Inni odchodzili „z kwitkiem”, bo akurat skończył się limit przyjęć w danym dniu. A takie limity są konieczne, bo wystarczy dodać, że tylko w miesiącu czerwcu br. liczba spraw, którymi zajmowaliśmy się, wyniosła ok. 4 tysiące. Czyli dziennie obsługiwaliśmy ponad 200 osób – mówi Pan Janusz Haluk, dyrektor Wydziału Komunikacji, Dróg i Transportu Starostwa Powiatowego w Rzeszowie.

Sprawnie i profesjonalnie

J. Haluk wyjaśnia, że po wprowadzeniu internetowej rezerwacji sytuacja zmieni się diametralnie, ponieważ petent będzie odtąd umawiany na konkretny dzień i godzinę. Wstępnie zakłada się, że na wizytę, podczas której będzie można załatwić wszystkie sprawy związane z rejestracją pojazdów i prawem jazdy, zainteresowany będzie czekał (w zależności od kolejki) maksymalnie do 14 dni. Rezerwacji terminu można  dokonać internetowo (adres strony: http://kolejka.powiat.rzeszow.pl/#/group), telefonicznie pod numerem 17 867 18 07 oraz osobiście w Biurze Obsługi Klienta mieszczącym się na parterze budynku Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego.

 Z takiego rozwiązania zadowolony jest także Pan Józef Jodłowski, Starosta Rzeszowski.

Każde skuteczne rozwiązanie usprawniające działania służb powiatowych jest dla nas wyjątkowo ważne, ponieważ zależy nam, aby mieszkańcy Powiatu Rzeszowskiego obsługiwani byli tak, jak na to zasługują, czyli sprawnie i profesjonalnie. Dodać należy, że nie wykluczamy kolejnych usprawnień w wydziale komunikacji, które będą praktyczne i przydatne – mówi.