Od 1 sierpnia 2022 r. osoby niesłyszące i słabosłyszące, posługujące się polskim językiem migowym (PJM) mogą skorzystać z nowej usługi Zielonej Linii – kontaktu z konsultantem znającym język migowy.
Dzięki temu rozwiązaniu osoby głuche mają lepszy dostęp do informacji o rynku pracy. Tłumacz języka migowego pomoże również w komunikacji z pracownikiem urzędu pracy.
Jak skorzystać z usługi ?
Są dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:
1. Videorozmowa osoby głuchej lub niedosłyszącej z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy. Połączenie będzie możliwe przez Internet, z dowolnego miejsca.
2. Skorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika dowolnego urzędu pracy, który obsługując klienta głuchego lub niedosłyszącego będzie mógł połączyć się przez Internet na videorozmowę z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy i który będzie tłumaczył rozmowę pomiędzy pracownikiem urzędu, a osobą głuchą lub niedosłyszącą (funkcja tłumacza).
Wymagania techniczne.
Do połączenia z konsultantem Zielonej Linii potrzebne są:
– komputer lub telefon z kamerą i funkcją wideo,
– dostęp do Internetu,
– dostęp do aplikacji Microsoft Teams.
W celu nawiązania połączenia video z konsultantem, należy wejść na stronę: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy i kliknąć w grafikę „Połącz z konsultantem”.